Erfani, Zaine and Agtriadi, Herman Bedi and Djamain, Yasni (2018) Media Pemasaran Produk Properti Dengan Teknologi Augmented Reality (Studi Kasus: PT Adhi Persada Properti). Diploma thesis, STT PLN.
SKRIPSI ZAINE ERFANI.pdf
Restricted to Registered users only
Download (4MB)
Abstract
At this time, the field of industry is growing rapidly. Many companies, especially in the field of automotive and property compete to market their products. Manufacturers perform various ways so that consumers are interested in the product. Generally manufacturers market their products with the media such as brochures because of low cost considerations, but the brochure currently only displays a two-dimensional image of this course makes consumers who see such brochures feel unattractive and not satisfied because of the limited appearance of brochures.
With such constraints required marketing method of product brochures with 3D images that can make consumers interested to see the product and can be more detail to see the looks and methods Augmented reality is very suitable to support the marketing of products in 3D objects.
In this study, the author who took the title of "property marketing media with Augmented Reality technology (case study: PT Adhi Persada Property") aims to introduce product marketing strategy using Augmented Reality based on android to support product marketing. Adhi Persada Property to market its products by displaying its products in the form of 3D images using Augmented Reality.
Tujuan penelitian ini adalah manfaat teknologi Augmented Reality sebagai alternatif yang bergerak dibidang otomotive dan property untuk pemasaran produk.Produsen melakukan berbagai cara supaya para konsumen tertarik pada produknya. Umumnya produsen memasarkan produknya dengan media seperti brosur karena pertimbangan biaya yang murah, namun brosur saat ini hanya menampilkan berupa gambar dua dimensi hal ini tentu saja membuat konsumen yang melihat brosur seperti itu merasa tidak menarik dan tidak puas karena tampilan brosur yang terbatas.
Dengan adanya kendala tersebut diperlukan metode pemasaran produk brosur dengan gambar 3D yang dapat membuat konsumen tertarik untuk melihat produknya dan bisa lebih detail lagi melihat tampilannya dan metode Augmented reality sangat cocok untuk menunjang pemasaran produk dalam objek 3D.
Dalam penelitian ini Penulis yang mengambil judul “media pemasaran produk properti dengan teknologi Augmented Reality (studi kasus: PT. Adhi Persada Properti” bertujuan untuk mengenalkan motode pemasaran produk menggunakan Augmented Reality berbasis android untuk menunjang pemasaran produk. Diharapkan dengan diberdayakan aplikasi ini dapat membantu PT. Adhi Persada Properti untuk memasarkan produknya dengan cara menampilkan produknya berupa gambar 3D menggunakan Augmented Reality.
| Item Type: | Thesis (Diploma) |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | Augmendet Reality (AR), Property Marketing, Android Augmendet Reality (AR), Pemasaran Properti, Android |
| Subjects: | Skripsi Bidang Keilmuan > Teknik Informatika |
| Divisions: | Fakultas Telematika Energi > S1 Teknik Informatika |
| Depositing User: | Sutrisno |
| Date Deposited: | 21 Nov 2025 03:29 |
| Last Modified: | 21 Nov 2025 03:29 |
| URI: | https://repository.itpln.ac.id/id/eprint/4011 |
