Permata, Wahid and Asri, Yessy and Kuswardani, Dwina (2017) Rancang Bangun Aplikasi Help Desk System Berbasis Framework Information Technology Infrastructure Library V2. Diploma thesis, STT PLN.
SKRIPSI FINAL !.pdf
Restricted to Registered users only
Download (2MB)
Abstract
PT Sucor Sekuritas is a company engaged in securities, capital markets and stocks that require an application that supports the need helpdesk for IT services to the client to be better. There is a need for a systematic ticketing system, which supports inventory asset data, regular license data collection, as well as project management and reports that can be monitored by managers through this helpdesk system. With the use of ITSM (Information Technology Service Management) method that uses framework Information Technology Infrastructure Library Second Version as a reference for designing this ticketing application then this application can be the right solution to do the design and build an application that can help the process running a support or service IT management of clients. The results of many studies also found that the framework based on ITIL framework is very helpful and successful and widely used by middle and upper companies whose problems in the field of support is very complex, therefore, in line with the existence of a growing need then PT Sucor Sekuritas also need Applications that support IT Management needs.
PT Sucor Sekuritas adalah perusahaan yang bergerak di bidang sekuritas, pasar modal dan saham yang membutuhkan sebuah aplikasi yang menunjang kebutuhan helpdesk agar pelayanan IT terhadap client menjadi lebih baik. Perlu adanya sistem ticketing yang sistematis, yang mendukung data inventory asset, pendataan license secara berkala, dan juga manajement project serta report yang dapat dipantau oleh manajer melalui sistem helpdesk ini. Dengan adanya metode ITSM (Information Technology Service Management) yang menggunakan framework Information Technology Infrastructure Library Versi Kedua sebagai acuan untuk merancang aplikasi ticketing ini maka aplikasi ini dapat menjadi solusi yang tepat guna melakukan rancangan dan membangun sebuah aplikasi yang dapat membantu proses berjalannya sebuah support atau pelayanan manajemen IT terhadap client . Hasil dari banyak penelitian juga mendapatkan bahwa kerangka kerja berdasarkan framework ITIL ini sangat membantu dan sukses serta banyak dipakai oleh perusahaan menengah keatas yang permasalahan di bidang support sangat kompleks, oleh karena itu, seiring dengan adanya sebuah kebutuhan yang semakin besar maka PT Sucor Sekuritas juga membutuhkan Aplikasi yang menunjang kebutuhan Manajemen TI.
| Item Type: | Thesis (Diploma) |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | helpdesk, ITSM, ITIL, Management, IT, Framework |
| Subjects: | Skripsi Bidang Keilmuan > Teknik Informatika |
| Divisions: | Fakultas Telematika Energi > S1 Teknik Informatika |
| Depositing User: | Sutrisno |
| Date Deposited: | 26 Nov 2025 06:30 |
| Last Modified: | 26 Nov 2025 06:30 |
| URI: | https://repository.itpln.ac.id/id/eprint/4101 |
